I am glad that you have found my blog and I hope you will take few minutes to explore.
Please leave a comment if you can. I love reading your messages, they brighten up my day :-)
I like to answer you all, but if you are "noreply-comment" blogger (if your email address is not linked to your profile), I will not be able to answer you, unless you leave your email address with your comment.
Welcome!



Tuesday, 21 August 2012

I remember



  21 August 1968


if you don't know this date, you can read about it here



        Memorial to victims of 21 August 1968 in Liberec, my home town.







7 comments:

  1. Byla jsem malé pětileté dítě, přesto mám hluboko zasunuté vzpomínky prosycené strachem z kolon tanků, které sjížděly naší ulicí a těsně u našeho domu se stáčely směrem k dalšímu městu. Byl to hrozný rachot a skřípění. A potom strach z neznámých, podivnou řečí mluvících vojáků, co se usídlili za vsí. Nechápala jsem to. A jako normalizační dítě jsem celou hrůzu toho všeho nechápala ani jako dospělá.
    Lidé by si měli neustále připomínat, jak bylo. Neměli by zapomínat. Pak by se nemohly ve společnosti objevovat stesky po starých pořádcích, nářky na špatnou dobu, jak se to poslední dobou děje.
    Radko, děkuji za připomenutí. V mé oblasti sice nikdo o život nepřišel, o to víc jsem s těmi, kteří museli prožívat hrůzu a smutek ze ztráty blízkého na jiném konci republiky.

    ReplyDelete
  2. Mila Radko, diky za zajimavy odkaz,
    ktery jsem neznala. Tez jsem si vcera
    zavzpominala na smutnou udalost, kterou jsem jako mlada studentka intenzivne prozivala.
    Z Hamburku zdravi Jana

    ReplyDelete
  3. Radko, jsi skvělá, nikdo by neměl zapomenout. Díky za odkaz, i po těch letech mě mrazí...Byly mi 3, znám to jen z vyprávění....
    Klidný večer, Helena

    ReplyDelete
  4. Radko je to smutne ze se to muselo stat a plno lidi prislo o zivot.My jsme byly ve Vidni tak ze jsme to videly jen v TV.

    ReplyDelete
  5. I barely remember this (too young then) but read a lot about it.
    I saw you at Nadia, then Nellie and now I wanted to see who you are...beautiful work....

    ReplyDelete
  6. Hi,
    thank you for stopping by and for your kind comments!
    Thank you for this post - it is good to remember the past. My father and grandfather were of czech nationality (my father later adopted by UK parents) and his name changed but the history is evident.
    Very Best wishes,
    Barbara

    ReplyDelete
  7. I have just read about this. Thank you for posting it. I was only 6 at the time, and did British Social and Economic History at school, so I didn't know about it. Thank you for opening my eyes to another dark part of European History.

    ReplyDelete

Thank you for your visit! Your comments are always welcome:))
I like to reply to all your comment, so please leave your e-mail address, if it is not already liked to your blog profile.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© http://pleasureinstitching.blogspot.co.uk 2010-2017